Spelinspektionen satsar på ny kampanj

Spelinspektionen satsar på en ny kampanj för att få fler casino spelare att känna till Spelpaus systemet och hur detta system fungerar.

Kampanjen är framtagen av bolaget Blomquist Communication i samarbete med spelinspektionen.

Spelpaus idag

Sedan lanseringen av spelpaus systemet av spelinspektionen förra året så har över 50 000 svenska casino spelare registrerat sig på spelpaus och stängt av sig från spel från svenska casinon. Nu vill spelinspektionen få fler spelare att känna till deras tjänst.

’’Efter cirka ett år så kände hälften av spelarna till spelpaus. Det är mycket bra men inte tillräckligt bra, säger kommunikationschefen Anders Sims’’

Kampanjen bygger på visuella bilder, video och text reklam som riktar in sig mot svenska spelare.

Kampanjens påverkan på marknaden

Man kan lugnt och enkelt säga att denna kampanj kommer få fler spelare att stänga av sig från spel på svenska casinon, men samtidigt kommer detta leda till stora förluster i skatter för svenska staten. Så fort spelarna som nyligen stängt av sig, vill börja spela igen, och kan inte göra detta pga spelpaus, så kommer dom söka efter en casino utan licens i Sverige och registrera sig där istället.

Olof Eriksson | Uppdaterad: augusti 9, 2022

Om oss

Utanspelpaus.se har vi sedan 2012 arbetat inom online casino, betting och landbaserade casinon, vilket gett oss expertkunskap inom branschen. Vi är inte bara recensenter, utan även passionerade spelare sedan många år.

Utanspelpaus.se är helt oberoende och transparent, utan direkta kopplingar till casinon eller spelbolag. Vår målgrupp är främst svenska spelare som söker casinon utan svensk licens, oavsett om de befinner sig i Sverige eller utomlands.

Spelarens tillfredsställelse är vår prioritet, och vi strävar efter att vara en pålitlig källa för dem som vill utforska casinon utan svensk licens.

18+ logga för vuxna & unga att se vad hemsidan handlar om
© 2020-2023 | Utanspelpaus.se. Alla rättigheter reserverade.